Friday, June 3, 2011

Emzik! Hem de En Çirkininden...

Emzik olayına o kadar karşıydım ki, bu konuda kimseyi dinlemem diyordum. Bana çok itici gelen bir olay olduğu için, bebeğime emzik vermeyi asla istemedim. Sanki bebeğim konuşmak istiyor da, ben onun ağzına birşeyler tıkıştırıp bunu engelliyorum gibi geliyordu. Duygularını bastırıyormuşum gibi hissediyordum...


Eşim Amerika'dan dönüşünde, bir dolu emzik getirmişti ama hepsini bir kutuya kaldırdım ve bebeğe vermeyi reddettim. Direnişim, bir gece bebeğimin çok ağlamaya başlaması ve benim de uykusuzluğun hain pençelerinde çaresiz kalışımla son buldu. Oğlum, gecenin bir körü, dolaptan telaş içinde çıkardığım türlü emzikler içinden en itici ve çirkin olanını sevdi! Onunla sakinleşti. Sakinleşti. Sakinleşti ve sonunda a! uyuya kaldı.



Bir çok kişi bilir bilmez, "emziğe alışırsa memeyi emmez", "memeyi seven bebek emzik sevmez" falan gibi sözlerle beynimin içini gereksizce işgal etmişti. Ancak, ben kendi tecrübemle şunu gördümki, bebekler aptal değil. Emzikle meme arasındaki farkı çok iyi biliyorlar. Birinden süt geliyor, öbüründen gelmiyor! Biri stres atmaya yarıyor, diğeri yemek yemeğe. Bebeğime ilk emziğini verdiğimde birinci ayımızın sonuna geliyorduk. "Artık istesen de almaz" dediler ama çok iştahla kabul etmese de, bir iki deneme sonrasında, emzik fikrine de ısındı benim bebeğim. Bebeklerle ilgili kesin kurallar olduğunu düşünmüyorum. Zira, her bebek biricik. Kendi kuralını kendi koyuyor ve kimseyi dinlemiyor.



Hala her ağlayışında bebeklerin ağzına emzik tıkıştırılmasına karşıyım ama bebeğin çok gerildiği durumlarda, ya da uykuya dalışı kolaylaştırılmak istendiğinde başvurulabilir bir çözüm olduğunu düşünüyorum.


Not. Resimde gördüğünüz emzik Amerikan "Smoothie" markası. Yeni doğanlar için (ilk 6 ay). Amerika'da alışkanlık yapmayışı, meme karmaşası yaratmayışı ve sağlıklı oluşuyla ün salmış.

1 comment:

  1. Arayıp bulamayan anneler için tavsiyem instagramda mutlubebbe sayfasında soothie emzik satışı var,ben de almıştım hayat kurtarıcı oldu gerçekten. ��

    ReplyDelete