Tuesday, May 24, 2011

İlk Banyo Keyfi (Keyif mi??!!??))

Yaman Ali bebek ilk banyosunu 1 haftalıkken yaptı. Göbek bağı düşer düşmez yıkansın istedim. Ancak bebeğimizi nasıl yıkayacağımızı bilemediğimiz için, daha önceden tanıdığımız ve çok sevdiğimiz Fatma Hemşireyi yardıma çağardık. Herkes "kendiniz yaparsınız" dedi ama ben cesaret edemedim. Zaten ilk haftalarda bırak yıkamak, ben Yaman bebeği tutamıyordum bile. Öyle bir baby blues'a kapılmış, bebeğin herşeyinden korkar olmuştum. Tutmak, giydirmek, altını değiştirmek.. Neyse sonra zamanla geçti.. Ama işte yıkanması da böyle sıkıntıda olduğum bir zamana geldiği için profesyonel bir ele ihtiyaç duyduk.



Aslında eşim Tugay bence banyo olayının üstesinden kolaylıkla gelirdi ama ona da ben engel olup aklına girdim diyebilirim =) Tugay, ilk haftadan, benim çekingenliklerim yüzünden, mecburen profesyonel bir babaya, bir bakıcıya dönüşüvermişti zaten. Onun için o kendi başına da yıkardı da, hadi dedik ilk sefer bir görelim bu iş nasıl oluyormuş...


Çok daha eğlenceli geçeceğini umduğumuz yıkanma seyansı, çığlıklar arasında, ağlamalarla son buldu. Bebeğim ağladıkça bende ağladım. Nedenini sormayın, diyorum ya, baby blues böyle birşey... Çok hassas bir dönem.


Önceden aldığımız türlü türlü yıkanma alet edevatı (yok efendim süngerler, yok efendim duş sandalyesi, popo sabunu, su dökme testisi, ve daha bilmem ne kadar gereksiz ıvır zıvırımız varsa...) bir kenarda bekledi. Fatma hemşire minik ama tecrübeli elleriyle Yaman'ı bir eliyle tutarken, öbürüyle sabununu köpürtüp, suyunu döktü. Bebekcağız çığlıklar içindeydi ama patır patır temizleniyordu işte =)


Sonra bir güzel önceden fönle ısıttığımız havlusuna sardık, mis gibi kuruladık ve masaj seyansı için attık yatağın üzerine. Bizimki buraya kadar ağladı ama masaja gelince susuverdi. İşini biliyor işte! Masajı kim reddedebilir ki?


Yağlanıp, minik bir sumo güreşçisine dönüştüğü halini bir görmenizi isterdim. Mest suratı gerçekten görülmeye değerdi. Ardından normalden bir parça daha kalın giydirip, başına da şapkasını da takıp doğru beslenme saatine!


Herkes bebekler yıkanınca çok rahat uyur der. Benim bebeğimde ilk ay öyle bir fark olmamıştı.. Yani minicik yeni doğmuş bir bebek, maksimum kaç saat uyuyabilir ki? Acıkır ve uyanıverir. 3 bilemedin 4 saat- ama dediğim gibi bizimkisi 2.30-3 saat zor uyuyordu ilk ay.


Ancak 40ı çıktıktan sonra ve 2.ayına yaklaştığımız şu günlerde, yeni yeni yıkandıktan sonra daha uzun uyumaya başladı. Bunun sebebi yıkanıyor olması mı yoksa benim ona duş aldırmak yerine, bebe küvetini doldurup içinde keyif yaptırıyor olmam mı bilemiyorum. (Elde tutulup, üzerine su dökülmesinden ne kadar nefret ettiyse, küvetin içindeki ılık suda sefa yapmaktan ve özgürce ayaklarını çırpmaktan da o kadar hoşlanıyor benim bebeğim). Daha yeni yeni banyo saatimiz bir keyife dönüşmeye başladı anlayacağınız. İnşallah ileride de suyu seven birine dönüşür diyorum. Zira annesi ve babası deniz görmeden, suya girmeden duramaz, onlara benzesin inşallah =)


No comments:

Post a Comment