Saturday, June 4, 2011

Ellerin Keşfi

Yaman Ali bir kaç gündür ellerini şapur şupur emmeye başladı. İlk başta doymadı ya da tekrar acıktı zannedip, emzirmeye çalıştım. Ama sonra babycenter.com (internette bebekler hakkında bilgi aldığım tek adres) biraz araştırınca, ellerini emmesinin sebebinin onları keşfediyor olması olduğunu öğrendim. Bebekler hayata adapte olurken, ellerini ve ayaklarını zaman içinde keşfeder ve kendi vucutlarına ait olduklarını farkederlermiş. Bu iştahlı emişi engellemek (mesela eldiven giydirmeye çalışmak ya da elleri çekip ağzına emzik sokuşturmak) sakıncalıymış.

Doktoruna da sordum, "aman sakın engellemeye çalışmayın" dedi. "Daha ellerinin tamamını ağzına sokmaya çalışacak, siz durun daha!" bile dedi. Heyecanla bekliyorum çünkü el emme seyansları gerçekten de izlemeye değer bir komedi. Her tarafı saran tükürükler bile komik geliyor bana...

No comments:

Post a Comment