Sunday, May 22, 2011

Süt Vermenin Romantizmi (!)

Bir çok insan süt vermek konusunda "ya sütüm gelmezse" diye bir endişeye kapılır. Ben hamileliğimde hiç bunları düşünüp, kendime gereksiz sıkıntı yapmadım. Kimseyi de bu konuda pek konuşturmadım. "Bakalım, kısmet" diyip konuyu kapattım. Ve nitekim, sütümün gelişi ile ilgili bir sorun yaşamadım çok şükür. Olumlu düşünmek ve olaylara önce olumlu yaklaşmak bence çoğu zaman işe yarıyor.

Ancak Survivor'daki biricik favorim Taner'in deyimi ile ben de bir "strateji hatası yaptım." O da süt verme olayının kendisine hiç hazırlanmamış olmam oldu. İtiraf edeyim, doğumdan önce bu konuda hiç bir şey okumadım, bana hep süt verme olayı çok doğal gelişecek ve konu hakkında birşey bilmeye pek de gerek yok gibi geldi. E çevremde doğum yapan birileri de olmadığı için bu konuda cehaletim iyice pekiştirilmiş oldu. Allahtan çok iyi bir doğum hemşiresi bana Maslak Acıbadem hastanesinde yol gösterdi de, bu olayı en iyi şekilde atlattım. Bu konuda çok tecrübeli bir hemşirenin ne kadar önemli olduğunu sonradan herkesten duydum. o ilk "click" için, profesyonel bir yardım gerçekten de gerekliymiş.


Ben bileydim "süt basması" diye bir olaydan dolayı göğüslerim bir gecede beden beden pıtır pıtır büyüyecek, ona göre önlem alırdım tabiiki! Cahiliğin sınırı yok, ne yapacaksın? Ama çok şükür, hastanede bir ekstra gün daha kalmayı akıl ettiğimiz için süt basması denen olayı, hemşireler eşliğinde ve doktor yönlendirmesiyle, profesyonel ellerde atlattım.

Önceden emzirmenin son derece romantik olduğunu düşünen ben - ki bebekcağızımın ilk emişlerinde gayet kibar oluşu ve maximum 5-6 dakika emişiyle bu romantikliğin illüzyonunu bana yaşatıyordu da- giderek acısı artan emzirme seyansları ve ateş gibi yanmaya başlayan göğüslerimle tatlı bir rüyadan çabucak uyandım.

Lansinoh kremler, pompalar, sıcak su torbaları eşliğinde geçen ilk günlerimi şimdi hatırlamak bile istemiyorum diyebilirim=) Emzirmeye alışmam kolay olmadı ama sabırlı davranıp zamanla alışınca, ve emzire emzire acım azalınca, bu işin verdiği keyif ortaya çıkmaya başladı. Allah tüm annelere bu mutluluğu nasip etsin. Gerçekten de mucizevi bir olay..

No comments:

Post a Comment