Tuesday, June 7, 2011

Anne Sütü

Hadi bu gün bir yazı daha gireyim dedim- bakalım zaman yetecek mi? Yaman Ali, akşam yemeği uykusunda, babası da yüzmedeyken bulduğum şu yarım saatlik arada, bir kaç şey daha anlatayım.

Anne sütü konusunda epeyce endişem vardı. Acaba vermeyi becerebilecek miyim, ya da sütüm yetecek mi, bebeğimi besleyecek mi diye. Bir de tabii çevreden duyup bilinç altıma isteyim dışında yerleşen bir sürü gereksiz vesvese (yok efendim sütün üşürse bilmem ne, sütün kesilir, yok süt acırsa bebek memeye küser!) Ne kadar aldırış etmiyor gibi görünse de, insanın aklına işliyor işte böyle şeyler. Ama hakikaten hiç gerek yok bu tarz düşüncelere, her biri birbirinden saçma. Asıl bu tarz kötü düşünceler yaramıyor bir anneye! Moral her zaman yüksek olacak ki, bebeğe de bu pozitiflik yansısın.

Ben hep kendimi şunu düşünmeye zorladım: süt verme doğal, doğadan gelen bir kanun. Allahın koyduğu bir kural. Doğanın dengesi, özü. Onun için bebeğe en çok yarayan besin anne sütü. Onun için bebek için daha iyisi yok. Su bile gereksiz kalıyor, sadece anne sütü yetiyor. Başım ağrıdı, kustum, ateşlendim, yinede emzirmeye devam ettim (tabii doktoruma da danışarak). İnanın hastayken bile bebeğe yarıyor süt.

Doğumdan önce, 3 ay süt verir sonra bırakırım diye düşünmüştüm. Biraz da bencilce sebeplerden - yok sosyal hayatıma geri döneyim, yok formumu daha çabuk toparlayayım, yok memelerim fazla yıpranmasın diye... Kendimce, “bebek için de bu kadarı yeter zaten” diye de akıl yürütmüştüm bir de. Ama annelik başka bir şeymiş gerçekten. Her şeyden ve kendinden bile önce onun sağlığı geliyor.

Gördüm ki bebeğim anne sütü ile doğduğundan bu yana (2 ayda) 2.5 kilo aldı ve 5 kilo 100gram oldu. Emzirmeye de alıştım ve çok pratik bir şekilde halledebilmeye başladım. (Evet bol iştah yapıyor ve çok acıkıp, çok yiyorum ama demek ki bebeğin ihtiyacı oluyor....) O halde Allah’ım izin verdiği sürece devam etmeye kararlıyım bende. Madem bebeğime böylesine iyi gelen ekonomik, hijyenik, çabuk hazırlanabilen (saniye içinde) bir besin var, neden kesip de mamaya geçeyim ki?

No comments:

Post a Comment